Suve lähenedes ootab autojuhte ees rehvivahetus, kuid millal on õige aeg üle suverehvidele minna? Üldine soovitus on, et suverehvidele üleminek võiks olla, kui päevane temperatuur on +6°C.  Ametlikult on muidugi naelrehvidega lubatud sõita 1. maini, kuid alati pole see vajalik.

Siinkohal jagame mõned soovitused seoses suverehvidega:

Õigeaegne rehvide hooldus aitab pikendada rehvide eluiga- rehvide eluiga saab pikendada jälgides rehvirõhku. Õige rehvirõhk vähendab kulumiskiirust ning aitab säästa kütust. Samuti tuleks rehve hooaja järel esi ja tagasilla vahel ümber tõsta.

Rehvide kasutusaja jälgimine– väga oluline on jälgida rehvide kasutusaega. Pärast viit kasutusaastat tuleks lasta rehve kontrollida, sest tihtipeale kipuvad pragunema. Rehvide väljavahetamine on tungivalt soovituslik, kui tootmiskuupäevast on möödas umbes 10 aastat, sest nii saad tagada turvalise sõidu endale kui ka kaasliiklejatele.  Rehvide tootmiskuupäev on leitav DOT numbrina rehvi küljeseinal.

Mida teha vanade rehvidega?– kui vanade rehvide eluiga on läbi saanud, tuleks need utiliseerida. Tänapäeval on enamustes rehvivahetuspunktides võimalus oma rehvid utiliseerimisse anda. Samuti võib vanad rehvid viia ka jäätmejaama või kogumispunkti, mis on eraisikutele reeglina tasuta.

Rehvide hoiustamine- enamus rehvidega saab sõita rohkem kui 1 hooaja, mistõttu tuleks vanale jooksule ülevaatus teha ning seejärel hoiustamisele anda. Hooajaväliselt on rehvide hoiustamine väga oluline, sest tänu õigetele tingimustele saab rehvide eluiga pikendada:
•Rehvide pesemine enne ladustamist
•Rehvide pakkimine kottidesse
•Hoida rehve kuivas ja jahedas
•Ladustada rehve püstiselt

Kui oluline on jälgida rehvide vanust?- vananenud rehvide purunemine sõidu ajal võib sageli olla liiklusõnnetuste tekkepõhjuseks. Paljud autojuhid ei ole sellest ohust teadlikud ning ei pööra sellele piisavalt tähelepanu. Rehvi vananedes kuivavad sisemised koostisosad ära ning ei püsi enam koos. Rehvide eluiga on erinev ning neid mõjutavad erinevad tegurid. Peamine rehvi vananemise tegur on temperatuuri kõikumine, mida suurem on kõikumine, seda kiiremini toimub rehvi materjalide vananemise protsess. Rehvid, mis on liialt koormatud ja hoitud kuuma päikese käes vananevad palju kiiremini kui normaalselt koormatud ning mõõdukas kliimas hoitud rehvid. Rehvitootjad soovitavad kasutada kuni viie aasta vanuseid rehve. Rehvi vanus on märgitu rehvi küljele nelja numbri kombinatsioonina, esimesed kaks numbrit tähistavad rehvi tootmise nädala numbrit ning viimased kaks aasta arvu.

Musti sügavus- rehvi mustri sügavuse kohta on sätestatud kindlad nõuded. Suverehvide puhul on minimaalne rehvimustri jääk 1,6 mm, kuid tegelikult võiks olla vähemalt 3,0-4,0 mm. Rehvi mustri sügavust mõõdetakse rehvi mustri kesksoonest ning seda saab hõlpsasti teha, näiteks tavalise euromündiga. 1- ja 2-euroste müntide puhul tuleb vaadata numbri alumist äärt ja väilist ranti. 50-euroste müntide puhul C-tähe alumist äärt.

Rehvid on auto oluline osa, tänu millele Sinu masin liigub ning ei tasu unustada, kui oluline on rehve korras hoida. Just rehvide korrasolek tagab Sulle turvalise sõidu ning lubab end roolis mugavalt tunda.